top of page
Search
  • Writer's pictureRosanna

Olivia

Tiden har bara sprungit iväg. Jag vet knappt hur jag ska börja skriva?

Ska jag berätta allt som hänt i ordning och hur vi hamnat där vi är idag? Hoppa rakt på sak?

Var ändå väldigt naken med allt som hände oss och när vi förlorade våran första dotter.

Idag har vi inte bara våran ängladotter utan även en älskling här på jorden, i våra armar. Olivia. ❤️

Och just i denna stund som jag skriver ligger hon på en amningskudde i mitt knä och ammar. Jag dricker kaffe och fick för mig att det var dags att skriva här om det nu skulle var någon som får för sig att kika in här fortfarande.


Olivia är född 11 juni 2022, så vi har haft henne hos oss 1 månad och 1 dag idag.

Vi fick reda på att vi var gravida med henne i slutet av september förra året och ingen var lyckligare än vi!

Kortfattat om graviditeten: den gick bra fysiskt bortsett från grov foglossning som gjorde att jag blev sjukskriven i november, så alltså i lite mer än 7 månader!

Tankarna och känslorna var överallt i början, kommer det skita sig även denna gång, hur många veckor kommer jag hinna med denna graviditet, tänk om hon inte är frisk när hon kommer ut, oro om mångt och mycket och mer därtill helt enkelt. Det släppte till stor del efter kub’en och jag litade på att det som skulle ske skulle ske. Vilket var otroligt befriande. Men såklart med vissa katastroftankar i mellan åt.


Förlossningen gick också bra! Den var lång, 21h, med vissa jobbigare moment men stunden hon kom var helt overklig. Stunden barnmorskan la henne på mitt bröst och pappa A ser på oss med floder som rinner ner för kinderna och känslan av att hon på riktigt är här nu. Kommer aldrig glömma den. 4 års längtan.


Kommer för alltid vara tacksam våran Olivia. Att hon är här och valde oss som föräldrar. Inget jag tar för givet och lider så med alla som fortfarande kämpar och vill bli gravida, ha barn, familj. ❤️ Jag kan inget annat säga än att ge inte upp, men ta även hand om er själva. Lyssna på er magkänsla.


Och till dig våran T, vi saknar dig och den du hade blivit. Det är så mycket mer verkligt nu hur det nästan hade kunnat bli med dig. Älskar dig och din syster ❤️



169 views0 comments

Recent Posts

See All

Tillbaka!

Hej! Börjar rakt på sak och jävligt ärligt. Har inte vågat läsa mina inlägg sen jag skrev sist. Var fortfarande i en bearbetnings-bubbla då och vill inte dyka in i den just nu. Just nu vill jag bara s

Hjärtat

Denna gång befinner vi oss på Huddinge gyn. Vi är tillbaka och ska få se våran tjej igen. Har hon blivit starkare? Har moderkakan slutat växa? Kommer allt vara bra? Jag la mig ner för ultraljudet och

Första beskedet efter fostervattenprovet

Dagarna fram till beskedet var få men kändes som ett helt liv tills det kom. Minns helt ärligt inte om det var 5,6,7, eller 10 dagar tills hon ringde. Våran läkare alltså, med besked. Jag kommer ihåg

Post: Blog2_Post
bottom of page