top of page
Search
  • Writer's pictureRosanna

Till minne av Dig

Välkomna hit till min blogg!

Ser fram emot att börja skriva offentligt då jag känner att jag har mycket att dela med mig av just nu och även för min egen skull skriva i ett terapeutiskt syfte. Jag tror att det är vanligt för människor som har varit med om något livsomvälvande att vilja dela med sig av det till fler och nå ut till andra. Berätta sin historia. Det är viktigt.

Något som jag alltid hållit nära hjärtat och aldrig släppt har varit just att skriva. Är trogen dagboks-skrivare sen jag var 12 år gammal, är idag 29. Och att kommunicera. Tror jag är så kommunikationsgalen att mina vänner och min sambo blir galna på mig ibland. Så, varför inte ta ut det över internet också. Låta ventilationen nå någon annans ögon istället för mina trogna nära och käras öron hela tiden.


Denna gång jag startar en blogg gör jag det med ett syfte. Vilket jag egentligen inte haft tidigare när jag bloggat, annat än att jag tyckt att det har varit kul. Denna gång är för att nå ut till er som på något sätt kämpar för att inte bara bli med barn, utan också för att få behålla det barnet.


Jag skriver inte bara för att ni som behöver hitta någon annan som genomgått/går en lång väg till barn, ska hitta mig, utan jag vill också hitta er! Jag behöver också se att ni finns. Trots att jag helst av allt önskar att vi alla slapp det här. Att vi som verkligen vill ha barn, skulle få våra älskade små. Vi som varit så nära drömmen som togs ifrån oss utan ett svar på varför, kommer dit vi vill. Får vår familj. Oavsett om det är ert första, andra eller tredje barn. Det är alla olika svåra historier som måste få höras och bekräftas. Och jag kommer sakta men säkert berätta, inlägg för inlägg, vad som hände oss. Självklart kommer det finnas inslag av min vardag och vad som pågår i mitt liv annars också. Men mestadels kommer jag skriva om resan till att bli gravid igen, vara gravid, förlossning osv och målet är ju att till slut få skriva om mitt liv med barn. Som mamma.


Med våran dotter i magen den 31.12.19, dagen jag fyllde 29.




358 views0 comments

Recent Posts

See All

Olivia

Tiden har bara sprungit iväg. Jag vet knappt hur jag ska börja skriva? Ska jag berätta allt som hänt i ordning och hur vi hamnat där vi är idag? Hoppa rakt på sak? Var ändå väldigt naken med allt som

Tillbaka!

Hej! Börjar rakt på sak och jävligt ärligt. Har inte vågat läsa mina inlägg sen jag skrev sist. Var fortfarande i en bearbetnings-bubbla då och vill inte dyka in i den just nu. Just nu vill jag bara s

Hjärtat

Denna gång befinner vi oss på Huddinge gyn. Vi är tillbaka och ska få se våran tjej igen. Har hon blivit starkare? Har moderkakan slutat växa? Kommer allt vara bra? Jag la mig ner för ultraljudet och

Post: Blog2_Post
bottom of page